Lubelski OW NFZ Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

Dla świadczeniodawcy

Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.

Drukuj

Aneksowanie umowy na realizację recept

Zmiana nazwy / adresu apteki / punktu aptecznego

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (zwanej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Po zaktualizowaniu danych w KRS/CEIDG oraz Krajowym Rejestrze Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych (zwanym Rejestrem Aptek) prowadzonym przez Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w celu sporządzenia aneksu
do umowy na realizację recept w związku ze zmianą nazwy/adresu apteki/punktu aptecznego należy:

  1. Na Portalu NFZ przygotować i przekazać w formie elektronicznej wniosek w sprawie zmiany nazwy/ adresu apteki/ punktu aptecznego w zakładce Potencjał ->Podmiot/ działalność -> Dane podmiotu/ działalności  -> Działalność -> Edytuj dane działalności.
  2. Na podstawie danych wprowadzonych na Portalu NFZ przygotować i przekazać następujące dokumenty:

Kopie dokumentów prosimy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Wymienione dokumenty prosimy czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki.

Wymienione dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku i załączonych dokumentów Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu NFZ.

Prosimy o:

  1. dwustronne wydrukowanie 3 egzemplarzy aneksu;
  2. zaparafowanie każdej strony aneksu przez wszystkie uprawnione osoby;
  3. czytelne podpisanie w imieniu podmiotu – przez osoby uprawnione do reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki;
  4. przekazanie do Lubelskiego OW NFZ lub do Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki podpisanych 3 egzemplarzy aneksu
    w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania (decyduje data nadania aneksów podpisanych przez aptekę).

Brak przekazania podpisanego aneksu w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Po podpisaniu aneksu przez Fundusz przekażemy Państwu pocztą 2 egzemplarze aneksu
(dla podmiotu i kierownika apteki) oraz dokonamy aktualizacji w systemie informatycznym Lubelskiego OW NFZ.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)

 

Zmiana podmiotu lub danych podmiotu prowadzącego aptekę / punkt apteczny

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Po zaktualizowaniu danych w KRS/CEIDG oraz Krajowym Rejestrze Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych (zwanym Rejestrem Aptek) prowadzonym przez Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w celu sporządzenia aneksu
do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny należy:

  1. Na Portalu NFZ(SZOI) przygotować i przekazać w formie elektronicznej wniosek
    w sprawie zmiany podmiotu lub danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny
    w zakładce Potencjał ->Podmiot/ działalność -> Dane podmiotu/ działalności  -> Działalność-> Edytuj dane działalności,
  2. Na podstawie danych wprowadzonych na Portalu NFZ(SZOI) przygotować i przekazać następujące dokumenty:
    1. Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę/ punkt apteczny– wzór (PDF),
    2. oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązania do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 (PDF);
    3. Kopię decyzji WIF zmieniającą zezwolenie na prowadzenie apteki/punktu aptecznego potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
    4. Umowa spółki cywilnej (jeśli dotyczy);
    5. Pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu (jeżeli dotyczy).

Kopie dokumentów prosimy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Wymienione dokumenty prosimy czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki a także prosimy przystawić pieczęcie.

Wymienione dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku i załączonych dokumentów Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu NFZ (SZOI).

Prosimy o:

  1. dwustronne wydrukowanie 3 egzemplarzy aneksu;
  2. zaparafowanie każdej strony aneksu przez wszystkie uprawnione osoby;
  3. czytelne podpisanie w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki;
  4. przekazanie do Lubelskiego OW NFZ lub do Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki podpisanych 3 egzemplarzy aneksu
    w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania (decyduje data nadania aneksów podpisanych przez aptekę).

Brak przekazania podpisanego aneksu w określonym przez Lubelski OW NFZ terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
Po podpisaniu aneksu przez Fundusz przekażemy Państwu pocztą 2 egzemplarze aneksu
(dla podmiotu i kierownika apteki) oraz dokonamy aktualizacji w systemie informatycznym Lubelskiego OW NFZ.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)

 

Zmiana numeru rachunku bankowego

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (zwanej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą rachunku bankowego, podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny powinien:

  1. Na Portalu NFZ przygotować i przekazać w formie elektronicznej wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego w zakładce: Umowy -> Konta bankowe -> Wnioski-> Dodawanie wniosku,
  2. W przypadku wniosku podpisywanego elektronicznie po jego wygenerowaniu podpisać go elektronicznie przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ).
  3. W przypadku wniosku w formie papierowej wydrukować wygenerowany wniosek
    a następnie czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ).

Wniosek (w formie papierowej – jeżeli dotyczy), stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku dotyczącego zmiany numeru rachunku bankowego oddział Funduszu sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu NFZ.

Podpisanie aneksu zmieniającego numer rachunku bankowego przez podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) następuje w oddziale Funduszu, po wcześniejszej weryfikacji tożsamości i posiadanych uprawnień do reprezentowania apteki/ punktu aptecznego osób podpisujących aneks przez osobę uprawnioną w OW NFZ.
Dopuszcza się podpisanie aneksu zmieniającego numer rachunku bankowego przez podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) poza siedzibą OW NFZ, pod warunkiem, że autentyczność podpisów i posiadanych uprawnień do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) osób podpisujących zostanie potwierdzona przez notariusza, radcę prawnego albo adwokata.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)

Dokumenty powiązane:

ZARZĄDZENIE NR 170/2021/BK PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 14 października 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie procedury ustalania oraz zmiany numeru rachunku bankowego świadczeniodawców, podmiotów prowadzących apteki lub punkty apteczne oraz pozostałych kontrahentów

Zarządzenie Nr 60/2011/BK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 10 października 2011 r. w sprawie procedury ustalania oraz zmiany numeru rachunku bankowego świadczeniodawców, podmiotów prowadzących apteki lub punkty apteczne oraz pozostałych kontrahentów.

 

Zmiana kierownika apteki / punktu aptecznego

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Po zaktualizowaniu danych w Krajowym Rejestrze Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych (zwanym Rejestrem Aptek) prowadzonym przez Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny, w celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny powinien:

  1. Na portalu NFZ dokonać rejestracji kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz przygotować i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ:
    1. Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w zakładce: Potencjał -> Zasoby apteki -> Zatrudniony personel -> Zatrudnienie osoby personelu,
      Potencjał -> Wydzielone zasoby apteki -> Ewidencja personelu apteki -> Dodawanie personelu,
    2. Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika apteki/ punktu aptecznego w zakładce: Potencjał-> Podmiot/ działalność -> Dane podmiotu/ działalności  -> Działalność -> Kierownik apteki/ punktu aptecznego  -> Edytuj dane działalności  -> Formularz zmiany danych -> Kierownik apteki / punktu aptecznego  -> Dodaj (wprowadzenie daty początku objęcia stanowiska przez nowego kierownika jest możliwe po uprzednim wprowadzeniu daty zakończenia pełnienia funkcji kierownika przez osobę ustępującą ze stanowiska; data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony),
    3. Gotowy wniosek należy zapisać i przekazać do Oddziału NFZ.
  2. Na podstawie danych wprowadzonych na Portalu NFZ należy przygotować i przekazać następujące dokumenty:

Kopie dokumentów prosimy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Wymienione dokumenty prosimy czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki.

Wymienione dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym przez oddział Funduszu terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku i załączonych dokumentów Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu SZOI.

Prosimy o:

  1. dwustronne wydrukowanie 3 egzemplarzy aneksu,
  2. zaparafowanie każdej strony aneksu przez wszystkie uprawnione osoby,
  3. czytelne podpisanie w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki,
  4. przekazanie do Lubelskiego OW NFZ lub do Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki podpisanych 3 egzemplarzy aneksu
    w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania (decyduje data nadania aneksów podpisanych przez aptekę).

Brak przekazania podpisanego aneksu w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
Po podpisaniu aneksu przez Fundusz przekażemy Państwu pocztą 2 egzemplarze aneksu
(dla podmiotu i kierownika apteki) oraz dokonamy aktualizacji w systemie informatycznym Lubelskiego OW NFZ.

Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do Lubelskiego OW NFZ.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)