Lubelski OW NFZ Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

Nasz oddział

Najważniejsze informacje

Drukuj

Deklaracja dostępności

Stan na: 31 marca 2025 r.

1. Wstęp

Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia (LOW NFZ) zobowiązuje się do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej i aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

2. Status dostępności

Strona internetowa www.nfz-lublin.pl  jest zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia
4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

3. Przygotowanie deklaracji

  • Data publikacji strony: 29 grudnia 2015 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28 marca 2024 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

4. Standardy dostępności

  • Strona  wykorzystuje „nawigację okruszkową” (ang. breadcrumbs), dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.
  • Elementy interaktywne, takie jak odnośniki czy przyciski, mają wyraźne oznaczenie (fokus).
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Dostępna jest wersja standardowa i kontrastowa serwisu.
  • Istnieje możliwość zmiany wielkości czcionki ze standardowej na średnią lub dużą.
  • Stosujemy zasady prostego języka.
  • Infografiki i inne obrazy uzupełniamy tekstem alternatywnym.

Wynik analizy przeprowadzonej w 2020 roku przez ITEE.PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ocena dostępności, PDF 230KB)

 

5. Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt:

E-mail: urszula.czajka@nfz-lublin.pl
Telefon: 81 531 05 32
Osoba kontaktowa: Urszula Czajka

 

6. Postępowanie odwoławcze

Każdy ma prawo zażądać zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Każdy może także zażądać udostępnienia informacji w alternatywnej formie – na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.

Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu,
- sposób przedstawienia informacji – jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Na żądanie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli nie będziemy mogli dotrzymać terminu, poinformujemy, kiedy zrealizujemy żądanie. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w żądaniu, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Skargę można złożyć mailowo lub listownie:
- dostepnosc@nfz-lublin.pl  
- Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
   ul. Szkolna 16
   20-124 Lublin

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

7. Informacje o dostępności architektonicznej

Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, Sala Obsługi Klientów,
ul. Nadstawna 4

  • Sala Obsługi Klientów mieści się na pierwszym piętrze budynku przy
    ul. Nadstawnej 4.
  • W budynku znajduje się winda.
  • Sala jest w pełni dostosowana dla osób z niepełnosprawnością, w szczególności: jest zapewniona odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.
  • Przy wejściu do Sali obecny jest koordynator, który udziela wszelkiej pomocy klientom.
  • Po prawej stronie od wejścia znajduje się poczekalna, a na wprost stanowiska bezpośredniej obsługi klientów.
  • System kolejkowy jest wyposażony w komunikaty głosowe.
  • Łazienka jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym ze stomią) wyposażona jest w sygnalizację alarmowo-przyzywową.
  • Tablice informacyjne posiadają oznaczenia kontrastowe, w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • Jest wyodrębnione stanowisko przeznaczone dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
  • Sala Obsługi Klientów jest wyposażona w pętlę indukcyjną.
  • Na Sali Obsługi Klientów pracują osoby, które ukończyły kurs języka migowego.
  • Przegrody szklane są oznaczone taśmą w kontrastującym kolorze.
  • Na Sali znajduje się kącik małego klienta.
  • Jest również pokój dla opiekuna z dzieckiem.
  • Przy wejściu głównym do budynku wyznaczone są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
  • W każdy wtorek w godzinach od 14:00 do 15:00 obowiązują tzw. „ciche godziny”.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Szkolna 16

  • Budynek Lubelskiego OW NFZ przy ul. Szkolnej 16 jest w pełni dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Wejście do budynku posiada automatyczne drzwi wejściowe.
  • Do drzwi prowadzi pochylnia o dostosowanym kącie nachylenia, balustradę i poręcze na ścianie budynku w ciągu prowadzącym do wejścia głównego.
  • Przy drzwiach wejściowych zainstalowana jest sygnalizacja przyzywowa.
  • Zapewniona jest odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych.
  • Na parkingu przyległym do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
  • Na ścianie budynku umieszczona została tablica z numerem telefonu, pod który można zdzwonić w celu uzyskania pomocy w przemieszczeniu się.
  • Przegrody szklane są oznaczone taśmą w kontrastującym kolorze.
  • Łazienka jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym ze stomią) wyposażona jest w sygnalizację alarmowo-przyzywową.
  • W budynku znajduje się winda.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma Sali Obsługi Klientów, jest tylko punkt przyjmowania korespondencji.

 

Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Szkolna 18

  • W budynku przy ul. Szkolnej 18 pomieszczenia wynajmowane przez Lubelski OW NFZ są usytuowane na 3. piętrze.
  • W tej lokalizacji nie jest prowadzona obsługa klientów.
  • Budynek jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Z uwagi na konstrukcję  i lokalizację wejście dla osób niepełnosprawnych jest zlokalizowane od strony parkingu wewnętrznego.
  • Wjazd na piętro zajmowane przez pracowników  jest możliwy dzięki windzie dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
  •  

Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Marii Koryznowej 2D

  • W budynku przy ul. Marii Koryznowej 2D, zajmowane przez pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia pomieszczenia są usytuowane wyłącznie na parterze.
  • Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Do wejścia do budynku od strony parkingu prowadzi pochylnia umożliwiającą dostęp do drzwi wejściowych.
  • Parking posiada miejsca dla osób niepełnosprawnych.
  • Na parterze budynku w holu głównym znajduje się łazienka dla osób
    z niepełnosprawnością.
  • W budynku znajduje się winda do wyższych kondygnacji.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma Sali Obsługi Klientów i nie jest prowadzona obsługa interesantów.

 

Delegatura w Białej Podlaskiej, ul. Warszawska 12 c  w Białej Podlaskiej

  • Budynek Delegatury Lubelskiego OW NFZ w Białej Podlaskiej przy ul. Warszawskiej 12c jest dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Pomieszczenia są usytuowane na parterze.
  • Budynek posiada wejście do budynku na poziomie chodnika z podjazdem oraz  sygnalizację przyzywową przy drzwiach wejściowych.
  • Jest zapewniona odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.
  • Na parterze budynku znajduje się łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Budynek posiada bardzo duży parking i miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
  • W Delegaturze pracuje osoba, która ukończyła kurs języka migowego.
  • Na Sali Obsługi jest kącik dla małego klienta.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Delegatura w Chełmie, ul. Ceramiczna 1 w Chełmie

  • Budynek w którym znajduje się siedziba Delegatury Lubelskiego OW NFZ w Chełmie przy ul. Ceramicznej 1 jest dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Pomieszczenia są usytuowane na 1 piętrze.
  • Do budynku z poziomu parkingu prowadzi podjazd.
  • Na parkingu przyległym do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Budynek jest wyposażony w windę z sygnalizacją głosową.
  • Jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  • Jest zapewniona odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.
  • W Delegaturze pracuje osoba, która ukończyła kurs języka migowego.
  • Na Sali Obsługi jest kącik dla małego klienta.
  • Jest wydzielone miejsce dla opiekuna z dzieckiem
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Delegatura w Zamościu, ul. Partyzantów 3 w Zamościu

  • Budynek w którym znajduje się siedziba Delegatury Lubelskiego OW NFZ w Zamość przy ul. Partyzantów 3 jest w pełni dostosowany dla potrzeb osób
    z niepełnosprawnością.
  • Pomieszczenia Delegatury są usytuowane na ostatnim piętrze.
  • Do budynku z poziomu parkingu prowadzi podjazd.
  • Budynek jest wyposażony w windę dostosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Na parkingu przyległym do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  • Jest zapewniona odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.
  • W Delegaturze pracuje osoba, która ukończyła kurs języka migowego.
  • Na Sali Obsługi jest kącik dla małego klienta.
  • Jest wydzielone miejsce dla opiekuna z dzieckiem
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

8. Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Salach Obsługi Klientów w siedzibach oddziału, delegaturach oraz w punktach obsługi klientów dostępna jest usługa tłumacza języka migowego on-line. Z usługi można skorzystać:

  • bezpośrednio – podczas osobistej wizyty w Sali Obsługi Klienta. Obsługa odbędzie się przy wyznaczonym stanowisku. Nasz pracownik, za pośrednictwem komputera z kamerą, połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył  w rozmowie między klientem, a naszym pracownikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
  • zdalnie przez telefon – bez wychodzenia z domu. Wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu. Po kliknięciu tutaj wywołamy połączenie z tłumaczem języka migowego. Tłumacz skontaktuje się z nami i będzie pośredniczył w rozmowie.

Umożliwiamy klientom kontakt z nami listownie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonicznie lub osobiście.

Informacje o podmiocie w polskim języku migowym: https://www.nfz.gov.pl/o-nfz/o-nfz-latwym-jezykiem/