Lubelski OW NFZ Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

Dla świadczeniodawcy

Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.

Drukuj

Zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę / punkt apteczny

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Po zaktualizowaniu danych w KRS/CEIDG oraz Krajowym Rejestrze Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych (zwanym Rejestrem Aptek) prowadzonym przez Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w celu sporządzenia aneksu
do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny należy:

  1. Na Portalu NFZ(SZOI) przygotować i przekazać w formie elektronicznej wniosek
    w sprawie zmiany podmiotu lub danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny
    w zakładce Potencjał ->Podmiot/ działalność -> Dane podmiotu/ działalności  -> Podmiot -> Edytuj dane podmiotu,
  2. Na podstawie danych wprowadzonych na Portalu NFZ(SZOI) przygotować i przekazać następujące dokumenty:
    1. Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę/ punkt apteczny– wzór (PDF),
    2. oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązania do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 (PDF);
    3. Kopię decyzji WIF zmieniającą zezwolenie na prowadzenie apteki/punktu aptecznego potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
    4. Umowa spółki cywilnej (jeśli dotyczy);
    5. Pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu (jeżeli dotyczy).

Kopie dokumentów prosimy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Wymienione dokumenty prosimy czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki a także prosimy przystawić pieczęcie.

Wymienione dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku i załączonych dokumentów Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu NFZ (SZOI).

Prosimy o:

  1. dwustronne wydrukowanie 3 egzemplarzy aneksu;
  2. zaparafowanie każdej strony aneksu przez wszystkie uprawnione osoby;
  3. czytelne podpisanie w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki;
  4. przekazanie do Lubelskiego OW NFZ lub do Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki podpisanych 3 egzemplarzy aneksu
    w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania (decyduje data nadania aneksów podpisanych przez aptekę).

Brak przekazania podpisanego aneksu w określonym przez Lubelski OW NFZ terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
Po podpisaniu aneksu przez Fundusz przekażemy Państwu pocztą 2 egzemplarze aneksu
(dla podmiotu i kierownika apteki) oraz dokonamy aktualizacji w systemie informatycznym Lubelskiego OW NFZ.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)