Lubelski OW NFZ Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

Dla świadczeniodawcy

Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.

Drukuj

Zmiana kierownika apteki / punktu aptecznego

Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego (zwanej dalej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Po zaktualizowaniu danych w Krajowym Rejestrze Zezwoleń na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych (zwanym Rejestrem Aptek) prowadzonym przez Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny, w celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny powinien:

  1. Na portalu NFZ dokonać rejestracji kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz przygotować i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ:
    1. Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w zakładce: Potencjał -> Zasoby apteki -> Zatrudniony personel -> Zatrudnienie osoby personelu,
      Potencjał -> Wydzielone zasoby apteki -> Ewidencja personelu apteki -> Dodawanie personelu,
    2. Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika apteki/ punktu aptecznego w zakładce: Potencjał-> Podmiot/ działalność -> Dane podmiotu/ działalności  -> Działalność -> Kierownik apteki/ punktu aptecznego  -> Edytuj dane działalności  -> Formularz zmiany danych -> Kierownik apteki / punktu aptecznego  -> Dodaj (wprowadzenie daty początku objęcia stanowiska przez nowego kierownika jest możliwe po uprzednim wprowadzeniu daty zakończenia pełnienia funkcji kierownika przez osobę ustępującą ze stanowiska; data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony),
    3. Gotowy wniosek należy zapisać i przekazać do Oddziału NFZ.
  2. Na podstawie danych wprowadzonych na Portalu NFZ należy przygotować i przekazać następujące dokumenty:

Kopie dokumentów prosimy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Wymienione dokumenty prosimy czytelnie podpisać w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki.

Wymienione dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.

Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.

W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.

Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym przez oddział Funduszu terminie spowoduje odrzucenie wniosku.

Na podstawie wniosku i załączonych dokumentów Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu SZOI.

Prosimy o:

  1. dwustronne wydrukowanie 3 egzemplarzy aneksu,
  2. zaparafowanie każdej strony aneksu przez wszystkie uprawnione osoby,
  3. czytelne podpisanie w imieniu podmiotu – przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania zgodnie z KRS/CEIDG lub udzielonym pełnomocnictwem (złożonym w  Lubelskim OW NFZ) oraz przez kierownika apteki,
  4. przekazanie do Lubelskiego OW NFZ lub do Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki podpisanych 3 egzemplarzy aneksu
    w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania (decyduje data nadania aneksów podpisanych przez aptekę).

Brak przekazania podpisanego aneksu w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
Po podpisaniu aneksu przez Fundusz przekażemy Państwu pocztą 2 egzemplarze aneksu
(dla podmiotu i kierownika apteki) oraz dokonamy aktualizacji w systemie informatycznym Lubelskiego OW NFZ.

Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do Lubelskiego OW NFZ.

Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)