Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.
Zgodnie z § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (zwanej umową na realizację recept) zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą rachunku bankowego, podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny powinien:
Wniosek (w formie papierowej – jeżeli dotyczy), stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept, prosimy dostarczyć do Lubelskiego OW NFZ lub Delegatur Lubelskiego OW NFZ właściwych dla adresu prowadzenia apteki.
Wniosek powinien być kompletny i wypełniony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym
na dzień jego sporządzenia.
W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego Lubelski OW NFZ lub Delegatura Lubelskiego OW NFZ właściwa dla adresu prowadzenia apteki wzywa pisemnie podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny do usunięcia braków formalnych.
Nie usunięcie braków formalnych wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
Na podstawie wniosku dotyczącego zmiany numeru rachunku bankowego oddział Funduszu sporządza aneks do umowy na realizację recept, który następnie udostępniany jest aptece na Portalu NFZ.
Podpisanie aneksu zmieniającego numer rachunku bankowego przez podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) następuje w oddziale Funduszu, po wcześniejszej weryfikacji tożsamości i posiadanych uprawnień do reprezentowania apteki/ punktu aptecznego osób podpisujących aneks przez osobę uprawnioną w OW NFZ.
Dopuszcza się podpisanie aneksu zmieniającego numer rachunku bankowego przez podmiot prowadzący aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) poza siedzibą OW NFZ, pod warunkiem, że autentyczność podpisów i posiadanych uprawnień do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/ punkt apteczny (osoby reprezentujące podmiot prowadzący aptekę/punkt apteczny) osób podpisujących zostanie potwierdzona przez notariusza, radcę prawnego albo adwokata.
Instrukcja użytkownika systemu – System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) (PDF)
Dokumenty powiązane: