Podsumowanie dwóch miesięcy funkcjonowania systemu Zintegrowany Informator Pacjenta (ZIP) na Lubelszczyźnie
W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2013 roku Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ zarejestrował łącznie ponad 21 tys. wniosków w systemie ZIP, w tym wydano ponad 15,5 tys. loginów i haseł uprawniających do pracy w tym systemie.
Wnioski do Informatora ZIP obsługiwane były we wszystkich miejscach urzędowania Oddziału, w Lublinie przy ul. Szkolnej 16 oraz ul. Koryznowej 2d, jak również w delegaturach w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.
W celu ułatwienia mieszkańcom Lubelszczyzny odbioru danych dostępowych do ZIP, Oddział organizował wyjazdowe stanowiska ZIP. Łącznie gościliśmy w 47 miejscach poza Oddziałem z całego województwa lubelskiego (samorządy lokalne, zakłady pracy, instytucje, festyny-dożynki). Wszędzie spotykaliśmy się z dużym zainteresowaniem systemem ZIP.
Do tut. Oddziału w analizowanym okresie wpłynęło 7 skarg od osób, które zweryfikowały swoją historię choroby w ZIP. Skargi dotyczyły zastrzeżeń do wykazanych w Informatorze niezrealizowanych świadczeń opieki zdrowotnej tj. niezrealizowane recepty na leki, zdjęcie rtg zęba, porada i badanie usg, porada specjalistyczna. Oddział rozpatrzył 3 skargi (w toku prowadzonego postępowania wyjaśniającego okazało się, że 3 świadczeniodawców w raportach do Funduszu wykazało nieprawidłowy nr PESEL pacjenta. Apteki i przychodnia specjalistyczna dokonają stosownej korekty świadczenia), 2 skargi zostały przekazane do rozpatrzenia zgodnie z właściwością terytorialną do Mazowieckiego OW NFZ, kolejne 2 są w toku rozpatrywania.
Dyrektor
Lubelskiego OW NFZ
Krzysztof Tuczapski