Lubelski OW NFZ Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

Dla pacjenta

Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.

Drukuj

Podsumowanie dwóch miesięcy funkcjonowania systemu Zintegrowany Informator Pacjenta (ZIP) na Lubelszczyźnie

4 września 2013

Podsumowanie dwóch miesięcy funkcjonowania systemu Zintegrowany Informator Pacjenta  (ZIP) na Lubelszczyźnie

 

W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2013 roku Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ zarejestrował łącznie ponad 21 tys. wniosków  w systemie ZIP,  w tym wydano  ponad 15,5 tys.  loginów i haseł uprawniających do pracy w tym systemie.

Wnioski do Informatora ZIP obsługiwane były we wszystkich miejscach urzędowania Oddziału, w Lublinie przy ul. Szkolnej 16 oraz ul. Koryznowej 2d, jak również w delegaturach w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.

W celu ułatwienia mieszkańcom Lubelszczyzny odbioru danych dostępowych do ZIP, Oddział organizował wyjazdowe stanowiska ZIP. Łącznie gościliśmy w 47 miejscach poza Oddziałem z całego województwa lubelskiego (samorządy lokalne, zakłady pracy, instytucje, festyny-dożynki). Wszędzie spotykaliśmy się  z dużym zainteresowaniem systemem ZIP.

Do tut. Oddziału w analizowanym okresie wpłynęło 7 skarg od osób, które zweryfikowały swoją historię choroby w ZIP. Skargi dotyczyły zastrzeżeń do wykazanych w Informatorze niezrealizowanych świadczeń opieki zdrowotnej tj. niezrealizowane  recepty na leki, zdjęcie rtg zęba, porada i badanie usg, porada specjalistyczna. Oddział rozpatrzył 3 skargi (w toku prowadzonego postępowania wyjaśniającego okazało się, że 3 świadczeniodawców w raportach do Funduszu wykazało nieprawidłowy nr PESEL pacjenta. Apteki i przychodnia specjalistyczna dokonają stosownej korekty świadczenia), 2 skargi zostały przekazane do rozpatrzenia zgodnie z właściwością terytorialną do Mazowieckiego OW NFZ, kolejne 2 są w toku rozpatrywania.

Dyrektor
Lubelskiego OW NFZ
Krzysztof Tuczapski

Wszystkie aktualności